Friday, October 23, 2009

Cinta Bunga Sakura 3

‘’Sha patner ko sape untuk projek tur nanti ?’’ soal Reen.
“Syed Azeril ‘’ balasnya pendek.
“Woooooo macam adew jodoh jer?’’.
“Jodoh kepale hotak hang.”
‘’Hye Sha’’Syed Azeril menegur Lisha dari belakang.
‘’Oo…. hye Az’’ balasnya pendek.
‘’hye tak kan Sha sorang jer kot sebelah ni tak nak tegur ker?’’kate Reen.
‘’Errmm… hye awak’’
‘’Awak?’’
‘’Ay kite ni adew name penat2 mak bapak aku kasi name ko plak sedap2 tukar name aku’’ balas Reen dalam nada separuh geram.
‘’Sory lah aku tak tahu lah name kau.’’
Panggil yang tadi punye lah sopan skang ni dah jadi kasar daripada saya awak dah tukar kasar plak aku kau . Ah lantak lah hati kecil Lisha berbisik .
‘’Oh x pe2 anyway name aku Azreena name panjang Nur Azreena binti Kalis Mokhtar name pendek panggil Reen je” terang Reen panjang lebar.
‘’Oh Reen hye..’’
‘’Hye’’ balas Reen pendek.
‘’Dah berkenalankan so kami minta diri dulu yer Az adew banyak keje yang kami kene buat ni”kate Lisha yang sejak dari tadi menjadi penonton mereka berdua berdrama.
‘’Ok Sha tapi awak dah tahu kan sape patner awak untuk projek tur kan ?’’ soal Azeril.
‘’Dah ‘’ balas Sha acuh tak acuh dan segera menarik tangan Reen bereda dari situ.



#######################################

‘’Mama achik x balik ker?’’ soal Lisha kepade mamanye yang sedang menonton drama AWAN DANIA siri kedua yang mula ditanyangkan di astro ria setiap pukul 10 malam.
‘’Minggu depan kot’’
‘’Apa main kot2 ni mama ‘’
‘’Mane lah mama tau achik nak balik bile”
‘’Dye tak tepon ke mama?’’
‘’Adew petang tadi dye tak cakap pun nak balik’’
‘’Oh’’
‘’Sha tadi along ngan angah adew tepon diaorang kirim salam kat kamu katenye diorang rindu sangat kat kamu’’….
‘’Waalaikummussalam….. Sha pun rindu sangat kat diorang.Diaorang tak balik ker mama?’’
“Minggu depan diorang balik lah’’
‘’Ermm…. mane Rizal ngan adik mama sejak dari tadi Sha tak Nampak diorang pun?’’
‘’Oh Rizal keluar ngan kawan dye sejak kamu balik sekolah tadi sampai skarang tak balik2 lagi adik tu plak pegi rumah mak Usu lah nanti balik lah dye’’……
‘’Assalammualaikum’’………
‘’Waalaikummussalam …. Pergi tengok sape datang turr Sha’’. Dengan perasan malas Lisha mengangkat punggungnya dan terus menuju ke pintu utama.


######################################

‘’ Reen Sha mane?’’ tanya Azeril.
‘’Dye pergi tandas jap kau ni risau sangat lah ko adew pap eke dengan dye?’’
‘’Mane adew pape kawan je ek ko jangan nak buat gossip plak ‘’.
‘’Uh daripada aku buat gossip lagi menambahkan dosa lebih baik aku buat cerita tau.’’
‘’Buat cerita ngan gossip bukan same ke?’’
‘’Ermm… ntah.’’
‘’Kau ni ngok arr same lah tur ‘’
‘’Ye kew sori lah.’’
‘’Az jap ek tu Ina panggil lah.’’
Azeril hanya menganguk.Sedang dye mencari kelibat seseorang tibe-tibe dye terlihat seseorang yang amat dikenali tetapi dye berase pelik ‘’apsal Sha pakai baju hitam pulak tadi aku nampak dye pakai baju sekolah biar betul dye ni nak ponteng sekolah ke? tapi tak logik plak boleh plak dye jalan depan orang ramai sape belakang turr?’’soalan itu hanya bermain difikiriranya dye segera menuju ke arah gadis yang bermain di fikiranya.
“ Sha!’’ jerit Azeril kuat tetapi gadis itu tetap tidak berpaling.
“Sha!’’ sekali lagi dye menjerit respon yang same juga.
‘’Nurul Aini Alisha’’jeritnya lantang membuatkan beberapa orang yang berada disitu berpandangan.Perempuan yang berada di belakang gadis itu menoleh beberapa saat kemudian menuruskan perjalananya.
‘’Adoi! Sakitlah, kau ni apsal?’’ soal gadis itu apabila perempuan yang mengekorinya tiada di belakang.
‘’Aku panggil kau kau buat tak tau je kan’’kata Az sambil melepaskan tangan gadis itu.
‘’Mase bila kau panggil aku?’’ soal gadis itu lagi.
‘’Ya ALLAH minah ni tadi aku panggil kau kau tak dengar aku panggil nama penuh kau pun kau tak dengar’’ kata Az.
‘’Kau panggil aku apa?’’
‘’Mula2 aku panggil kau Sha ko tak dengar pastu aku panggil nama penuh kau Nurul Aini Alisha pon kau tak dengar’’.
‘’Itu bukan nama aku and lagi satu aku tak kenal kau2 ni sape?’’ soal gadis itu hairan.
‘’Woi aku ni Az lah patner kau untuk projek tu… kau ni gile lah’’ kata Azeril sambil ketawa.
‘’Aku rase kau salah orang lah aku bukan patner kau,aku bukan gile,aku bukan Sha atau Alisha dan yang penting aku tak sekolah kat sini faham kau adew Nampak ke aku pakai baju sekolah ni?’’
Setermerta wajah Az berkerut dye memerhati kearah gadis itu memang benar gadis itu tidak memakai uniform sekolah.’’Abis tu kau sape?’’soal Az tiada keyakinan terhadap gadis itu.
‘’Aku Sakura’’ kata gadis itu memperkenalkan diri.
Belum sempat Az menjawab satu suara muncul dibelakan segera dye menoleh begitu jugak dengan gadis itu.
‘’Hye Kura’’kata Reen.
‘’Hye Reen’’balas Sakura.
‘’Weh aku rindu arr kat kau.’’
‘’Aku pun same rindu kat kau kau.’’
‘’Apsal lame tak datang sini?’’
‘’Reen ni gile ke tadi kan Sha adew kat sekolah ni sape plak Kura lah Sakura lah… ey pening2’’ desis hati Azeril yang sejak tadi menjadi penonton di situ.
‘’Aku sibuk arrr kat sane.’’
‘’Oh …. Tape2 aku tak kisah apa mimpi ko datang sini?’’
‘’Aku nak jumpa akak aku lah pe lagi okey arr aku chaw dulu mama ngan akak dah panggil turr bye.Aku rase mamat sebelah ko ni dah salah orang agak nye. ‘’
‘’Salah orang?’’tanya Reen.
‘’Aku Sakura,Nurul Aini Sakura.Okey chaw dulu bye korang’’kata Sakura sambil meninggalkan tempat itu.
‘’Yang kau ni apsal plak?’’ soal Reen kepada Azeril.
‘’Aku pelik ar.’’
‘’Itu Sakura bukan Alisha faham.’’
‘’Sakura???’’ balasnya pendek.
‘’Sakura tu adik Alisha diorang tur kembar,tapi sekolah lain yang Sakura tu sekolah kat Seri Puteri asrama kat Cyberjaya,yan Alisha tur sekolah kat sini.Sha tu adew dapat tawaran masuk asrama same ngan adik dye tapi dye tolak kate nye nanti orang keliru tengok diorang.’’ Terang Reen panjang lebar.
‘’Oh baru kau faham kiranya dalam adik beradik diorang jerlah yang kembar?’’
‘’Tak jugak yang sulung tu pun kembar jugak perempuan lah dua2 kat U skang ni’’
‘’Wow….dashat betul keluarga dia semua kembar jer’’ Azeril menunjukkan muka terujanya di hadapan Reen.
‘’Macam aku cakap tadi tak jugak adew dua orang yang bukan kembar tapi iras2 jugak lah muka diorang yng laki tu adik dye yang kelima skang ni baru tingkatan 2 aku rase dye dah balik kot yang sorang agi tu perempuan tingkatan satu same asrama dengan si Sakura tur…’’terang Reen panjang lebar.
‘’Besar nye family dye’’
‘’Kalo family besar tapi tak bahagia tak best jugak’’kata Reen perlahan antara dengar tak dengar.
‘’Apa ko cakap aku tak dengar ar…?’’
‘’Huh tak de pape arr jom lah masuk kelas loceng dah bunyi turr’’
Azeril dan Reen berjalan beriringan Reen banyak mendiam kan diri sepanjang perjalanan manakala Azeril pula memikirkan kata2 Reen sebentar tadi ‘’kau ingat aku tak dengar ko cakap ape tadi Reen aku dengar lah Reen betul kew keluarga dye bermasalah aku akan korek jugak rahsia ni..’’hatinya berkata-kata tanpa diminta bersuara.











nota tangan:saya arap kali ni ada kemajuan walaupun sedikit.Dan saya tak pernah menjadikan umur sebagai faktor utama mengapa penulisan saya begitu teruk.saya arap anda semua dapat membantu saya agar lebih maju dalam bidang ini.

No comments:

Post a Comment